JULIO 2020
Enlace Recursos para ámbito- Inclusión
Enlace a bibliografía sobre ámbitos
Recursos ámbitos CTEM
Amb aquest materials l'equip del CEFIRE CTEM ha volgut donar una sèrie d'activitats i propostes de treball per a facilitar-vos el desenvolupament dels continguts de les tres matèries Biologia i Geologia, Matemàtiques i Tecnologia.
Som conscients de la dificultat d'integrar tres matèries en la docència directa i de la diversitat de situacions que es poden trobar en els centres de la Comunitat Valenciana. Es per això que, basant-nos en la nostra experiència docent i en les investigacions didàctiques actuals, hem elaborat els materials amb humilitat i vocació de servei per a que feu ús de la manera que estimeu convenient. La nostra intenció és proporcionar-vos un recurs més que us puga ser útil i que conteu amb un guió bàsic per a començar el treball.
Aquests materials no pretenen ser una programació tancada, sinó que podeu seleccionar els apartats necessaris per adaptar l'activitat d'aula al context específic de cada centre i grup d'alumnat. Tampoc són documents "per a sempre", ja que voldríem que, aquells de vosaltres que s'animeu a utilitzar-lo en l'aula, ens torneu la vostra visió de com han funcionat els materials, amb idees i suggeriments que ens ajuden a millorar-lo. Són materials vius en constant evolució.
Amb un fil conductor en cadascuna de les 6 unitats didàctiques es va desenvolupant tot el currículum de les tres matèries. Conté enllaços a recursos web, orientacions didàctiques i bibliografia accessible online. Estan estructurades en quatre seccions: presentació de la situació que genera interès, coneixements necessaris, propostes d'activitats amb metodologies actives i síntesi del que s'ha aprés.
Els fils conductors han sigut seleccionats pensant en el ODS, amb temàtiques que poden donar resposta a qüestions amb abast universal: demografia, emergència climàtica, salut, energia neta, intel·ligència artificial i sostenibilitat.
Esperem que us siga de ajuda i us felicitem per la valentia d'encetar aquest repte.
EL CEFIRE CTEM
Al següent enllaç trobareu documents informatius:
- Programació
- Estructura unitats didàctiques
- Rúbriques
- Normes del taller de Tecnologia, Ferramentes i Quadern de Projectes
- Normes laboratori Biologia i Geologia
Recursos ámbito socio lingüístico
Des del CEFIRE específic d'àmbit Humanístic i Social, posem a la disposició del professorat d'educació secundària en general i, de manera particular, per al professorat de 1r de l'ESO, uns recursos materials que considerem que poden ser d'utilitat per a adaptar-los al treball per àmbits durant els primers cursos de l'educació secundària.
Aquests materials es presenten en dos blocs diferenciats; d'una banda, es presenten quatre documents que contenen cinc unitats didàctiques sobre diferents temàtiques:
El treball de la memòria democràtica a l'aula;
Dues unitats sobre el món clàssic que aborden el mite d'Hèrcules i el Còdex Calixtino;
Els valors ètics en el projecte de filosofia 3/18 i
Un projecte integrat de ciències socials per a l'estudi de diferents períodes històrics.
D'altra banda, s'aporten tres documents que contenen recursos materials diversos que poden ser de profit en l'acció docent:
Eines de treball a distància per a afavorir un canvi metodològic;
Ludificació per a l'àmbit sociolingüístic i
L'avaluació en les metodologies actives.
Esperem que tot això siga d'utilitat i puga ser d'ajuda a la immensa tasca docent que suposa l'ordenació dels àmbits en l'educació secundària.
Recursos ámbito artístico expresivo
En el enlace que tenéis a continuación podéis descargar un documento con las propuestas de trabajo para impartir este ámbito.
Recursos ámbito Tic
L'objectiu del present document de l'àmbit TIC és proporcionar les eines necessàries perquè el professorat puga realitzar la integració del currículum en els diferents àmbits. Donada la naturalesa transversal de la competència TIC i les múltiples combinacions d'especialitats que poden conformar cadascun dels àmbits, es presenten diferents recursos perquè, cada centre, siga capaç d'integrar aqueixa competència des de les seues condicions particulars i que hem abordat des de diverses perspectives.